Chcete prodávat nemovitost bez realitky? Řeknu Vám jak!

10 KROKŮ při prodeji BEZ REALITKY! Poradím Vám v eBooku ZDARMA.





JAK STANOVIT CENU PŘI PRODEJI NEMOVITOSTI- 8 DŮVODŮ PROČ NETESTOVAT TRH NADSAZENOU CENOU!

Přidáno 06.04.2016

autor: Helena Felcmanová Vysušilová

Realitní obchody mají na celém světě podobný průběh. Český trh nemovitostí se zatím stále ještě potýká s problémy důvěry v realitní makléře a realitní kanceláře. Exkluzivní smlouvy jsou stále obávané, prodávající si často věří, že PRODAJÍ ZA TO, CO POTŘEBUJÍ a že prodej zvládnou sami.  Ve světě to už ale funguje jinak. Např. v  USA je tzv. samoprodej zcela výjimečný.

Poučme se proto ze zkušeností našich zahraničních kolegů. Vždyť stanovení správné ceny povede jak k úspěšnému prodeji, tak ke spokojenosti všech zainteresovaných stran.

Proto jsem zapátrala na zahraničních serverech s nemovitostmi a zde si přečtěte 8 FAKTORŮ  důležitých pro stanovení ceny a prodej vaší nemovitosti. DOSPĚJETE K ZÁVĚRU, že tyto faktory platí STEJNĚ i na českém trhu!

Při zvažování jak správně určit cenu nemovitosti, je podle našich kolegů, potřeba vzít v úvahu  řadu okolností:

  1. Cena vaší  nemovitosti úzce souvisí s cenami prodeje obdobných nemovitostí v daném místě: stejná nemovitost v jiné lokalitě by pravděpodobně měla odlišnou cenu;
  2. Prodejní cena je výsledkem poptávky a nabídky: je proto důležité být realistický; je třeba vyhodnotit, za kolik se podobné nemovitosti ve „vaší“ lokalitě nabízejí a za kolik jsou ochotni poptávající koupit – prodejní cena se pohybuje někde mezi tím;
  3. Potřeby majitele mohou mít vliv na prodejní cenu: jestliže prodávající “musí” prodat rychle a potřebuje prodat za vysokou cenu, bude mít na trhu nemovitostí jen malou šanci. Na druhé straně pokud nemá důvod prodávat rychle a určí správnou cenu, bude mít na trhu jeho nemovitost mnohem větší “sílu”;
  4. Prodejní cena nemovitosti není založena na tom, co majitel chce nebo nutně “potřebuje”. Vezměte na vědomí, že cena nemá nic společného s vašimi city a vztahem k nemovitosti, ani s tím, jaké investice jste do nemovitosti vložili.
  5. Prodejní cena nemusí být vždy to, co jako prodávající nakonec dostanete. Co je lepší – prodat např. za 2 mil. a rychle,  nebo za 2,3 mil., prodej bude trvat půl roku a současně se budete muset ještě zavázat, že uhradíte opravu poškozené střechy, nebo necháte vymalovat celý dům, případně v domě necháte pračku, myčku či sušičku, atd.?

Nejvyšší výnos při prodeji vaší nemovitosti může přinést pouze realistická strategie stanovení ceny.

Jedním z cílů při prodeji nemovitosti je samozřejmě dostat co nejvíce peněz. Jste v pokušení cenu nadsadit – existuje přitom vždy šance, že uděláte “velkou ránu”.  Technicky vzato je tato úvahu správná. Ale to neznamená, že testovat trh nadsazením ceny je skutečně dobrou strategií. Ve skutečnosti existuje 8 důvodů, proč trh tímto způsobem netestovat.

PROČ TEDY NETESTOVAT TRH NADSAZENÍM CENY? 

ZDE JE 8 DŮVODŮ PROČ!

  1. Nedostanete žádné nabídky (ale vaší prodávající sousedi možná ano). Je dobré být dobrým sousedem, ale neúmyslně “obětovat” váš prodej, abyste pomohli sousedům prodat jejich nemovitost, by bylo až příliš velkorysé. Je-li vaše cena vysoká, pomáháte prodávat ostatní nemovitosti v okolí, které jsou nabízeny za nižší cenu,  říká např. realitní agent z Virginie Brad Chandler. Kupující, poté co uvidí vaši cenově nadsazenou nemovitost, možná upřednostní koupi domu v sousedství za nižší cenu. A to přesto, že se mu vaše nemovitost libí více.
  2. Ztratíte věrohodnost. Kupující jsou “velmi chytří a dobře informovaní”. Obvykle provádí průzkum trhu a mají přesnou představu o tom,  jakou mají nemovitosti v okolí hodnotu. Když je vaše cena příliš vysoká “kupující se možná na vaší nemovitosti ani nepodívají”, říká broker Candy Miles-Crocker z Washingtonu, DC.
  3. Ne každý rád hraje hru “tak vyjednávejme a dohodněme se”. Běžným důvodem, proč prodávající nadsazují cenu je, že se domnívají, že tak ponechávájí prostor pro jednání. V čem je problém, pokud jde o tuto taktiku? Jestliže kupující přehlídnou vaši nemovitost, protože je nad rámec jejich rozpočtu, nebudete mít s kým jednat. “Zatímco někteří kupující mají rádi proces vyjednávání, solidní kupující respektuje a ocení, je-li cena nemovitosti nastavena správně”, říká realitní zprostředkovatel Denis Penza.
  4. Tlačíte lidi do role “kývačů”. Některým prodávajícím, kteří nadsazují ceny, dávají jejich realitní makléři falešnou naději, protože mají problém říci svým klientům pravdu ohledně ceny. “Pozor na realitní makléře - přikyvovače”, říká realitní zprostředkovatel z Illionois Jerry Grodesky. A kdo je vlastně “přikyvovač”?  Někteří makléři souhlasí s jakoukoli cenou, kterou chcete vidět na reklamní tabuli před vaší nemovitostí. Roh Habibi, hvězda TV show “Million Dollar Listing” ze San Francisca říká, že někteří makléři považují za prestižní, že je jejich jméno spojováno s prodejem drahých nemovitostí. Místo inzerování předražené nemovitosti Habibi říká, že vede kupující k tomu, “aby dospěli k realistickému očekávání za co bude jejich nemovitost pravděpodobně prodána”.
  5. Promarníte počáteční období, v jehož průběhu jsou prodávající po dobu prvních 30 dnů, kdy je nemovitost na trhu, “na koni”. Nabídka je stále  nová, takže získává pozornost kupujících. “Ideálním scenářem je, když je cena nastavena tak, že nemovitost se prodá během prvním 14 dnů”, říká realitní makléř z Kalifornie David Feldberg. Tímto způsobem dostanete řadu nabídek. “Je-li cena nemovitosti příliš vysoká, promarníte čas, ve kterém máte největší páky ve vztahu k potenciálním kupujícím" , říká Feldberg.
  6. Vaše nemovitost “zastará. Je-li vaše nemovitost na trhu déle než 30 dnů, kupující začnou přemýšlet o tom, co je příčinou a zda tam není nějaký problém: “Realitní agenti označují takovou nemovitost jako zastaralou”, říká realitní makléřka z Texasu Sissy Lappin a dodává “je-li cena vaší nemovitosti příliš vysoká, všechno co děláte je, že přiléváte krev do vody pro žraloky, kteří budou vyčkávat dokud nesnížíte cenu”. A tady vzniká problém: když snížíte cenu, často dostanete za svou nemovitost méně, než kdybyste ji nabídl za realistickou cenu hned od počátku. Realitní agent z Kalifornie Drew Nelson vysvětluje, že čím déle nemovitost “sedí” na trhu, tím větši slevu z původní nabídkové ceny budete muset akceptovat, aby bylo možné nemovitost prodat.
  7. Lidé vaši nemovitost dokonce v inzerci ani nenajdou. Zájemci, když hledají na internetu, si obvykle nastavují parametry pro vyhledávání nemovitosti a "filtrují" nemovitosti hlavně podle ceny.  Řekněme, že vaše nemovitost má hodnotu 4 milionů, ale vy ji nabízíte za 4,25 milionu. Nezískáte tak kupující, kteří hledají nemovitost v cenovém rozpětí do 4 milionů. “Kdyby cena nemovitosti byla nastavena realisticky, odrazilo by se to ve výsledcích vyhledávání, které provádí potenciální kupující", říká realitní makléř z Floridy Troy Balakhan.
  8. Nemovitost s nadsazenou cenou se nevejde do odhadu, který provádí banky, či jiné finanční instituce. Prodáváte-li kupujícím, kteří žádají o hypotéku či jinou formu úvěru či půjčky – což je jinými slovy dnes většina kupujících – tak ten, kdo žádá o hypotéku, bude potřebovat tento "oficiální" odhad. “Jestliže prodeje srovnatelných nemovitostí za posledních 6 měsíců a současné podmínky na trhu jsou jiné než vaše nabídková cena, potenciální kupující hypotéku (půjčku, úvěr, atd.) nedostane”, vysvětluje Lawrence Sanek, realitní makléř z Floridy. Chcete-li vyšší cenu, musíte zvažovat její dodatečná vylepšení, která zvýší hodnotu vaší nemovitosti.  






Tisknout stránku

Datum a svátek

Sociální sítě




Počasí

Předpověď počasí

Kontaktní formulář

Zašlete nám Vaše dotazy





Opiště text - nechci spam:

Stažením eBooku dáváte souhlas se zpracováním a shromažďováním Vašich osobních údajů v databázi webu.


      © 2017 - Mgr. Helena Felcmanová Vysušilová
Digitální obchodník
Zpět nahoru